11 خبر مهم برای این بازار‌ها | نگرانی از حمایت سیاستمداران از ارزدیجیتال | در چه صورت بنزین گران شود بهتر است؟ | آیا قیمت طلا کاهش بیشتری خواهد داشت؟ +ویديو

11 خبر مهم برای این بازار‌ها | نگرانی از حمایت سیاستمداران از ارزدیجیتال | در چه صورت بنزین گران شود بهتر است؟ | آیا قیمت طلا کاهش بیشتری خواهد داشت؟ +ویديو

اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

قیمت بازار‌ها امروز 6 خردادماه 1403

1. امروز قیمت سکه امامی با افزایش 1.8 درصدی به 40 میلیون و 199 هزار تومان و قیمت طلای 18 عیار با 0.35 درصد افزایش به 3 میلیون و 281 هزار تومان رسید.

2. با ابلاغ رسمی گمرک، واردات شمش طلا تا اطلاع ثانوی معاف از مالیات شد.

3. با اعلام مدیرعامل توانیر، نرخ ریالی بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی برای استخراج رمزارز برای بازه زمانی سه‌ماهه 28 اردیبهشت تا 28 مرداد سال جاری، 28 هزار و 320 ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت شد.

4. قادر معصومی: مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی بدون مجوز از شورای عالی بورس تشکیل شده و غیرقانونی است و پیگیر تعطیلی آن هستیم.

5. وزیر سابق نفت، بیژن زنگنه: ما خودرو را خیلی گران به مردم می‌فروشیم معتقدم بنزین را وقتی باید گران کرد که خودرو خیلی ارزان شود.

6. وزیر نفت بر بی تاثیری 600 تحریم آمریکا بر ضد صادرات نفت ایران تاکید کرد و نمایندگان مجلس سنای آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه خود گفته بودند که چطور می‌شود در آغاز دولت بایدن صادرات ایران کمتر از 300 هزار بشکه و هم اکنون با وجود تحریم‌های شما به بیش از 2 میلیون بشکه رسیده است؟

7. بر اساس اطلاعیه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، در هفته آینده (منتهی به تعطیلات نیمه خرداد)، قیمت‌های پایه منتشر نمی‌شود؛ بنابراین قیمت‌های امروز تا 20 خرداد معتبر و مبنای معاملات بورس کالا خواهد بود.

8. دونالد ترامپ متعهد شده در صورت انتخاب مجدد به عنوان ريیس‌جمهور آمریکا از صنعت رو به رشد ارز‌های دیجیتال حمایت کند و این مورد نشان‌دهنده تغییر احتمالی در سیاست ارز‌های دیجیتال ایالات‌متحده خواهد بود.

9. 4.6 تن شمش طلا در 2 ماهه نخست سال جاری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.8 برابر شده است. /ایرنا

10. بذرافشان خاطرنشان ساخت:در حال حاضر قیمت‌ها در بازار به دلیل رکود و کاهش تقاضا نوسان جزيی دارد و چند روزی است که در همین محدوده داد و ستد می‌شود و قیمت‌ها ثبات یافته است، اما در حال حاضر احتمال کاهش قیمت‌ها خیلی کم است و با توجه به نظر تحلیلگران در سطح دنیا و روند افزایشی اونس جهانی می‌توانیم شاهد نوسانات افزایشی در آینده باشیم.

11. سمسون مو (Samson Mow)، حامی سرسخت بیت کوین، نگرانی خود را از حمایت روزافزون سیاستمداران از ارز‌های دیجیتال ابراز نموده و هشدار داده است که عدم تمایز میان بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال، می‌تواند در آینده منجر به بروز مشکلات شود. از جمله ویژگی‌های بیت کوین غیرمتمرکز، عدم نیاز به مجوز و مقاومت در برابر سانسور است که آن را از دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال متمایز می‌سازد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد